Uitdaging: lid worden van Libelle!

Maandagavond 3 september, ik kruip achter mijn laptopje om een abonnement op de Libelle te gaan bestellen. Jaren heb ik de map gehad, maar die was zo oud dat wij de Kerst-Libelle met de Paas hadden, de Paas-Libelle in de zomer en de Zomer-Libelle zo ongeveer met Sinterklaas. Als je het niet breed hebt, zoals wij het een paar jaar hebben ervaren, is dat natuurlijk prima. Voor 4 euro in de week 13 bladen, daar kan geen duur abonnement tegenop.

Gelukkig zijn financiën weer aangetrokken en ik wilde mijn moeder trakteren op dit Libelle-abonnement met natuurlijk als indirect gevolg dat ik deze weer van haar krijg. Zo snijdt het mes aan 2 kanten, iedereen blij. Ik scroll naar de Libelle-pagina, krijg keuze uit 3 soorten en kies natuurlijk de variant met de Bookazine. Vul al mijn gegevens in, vul het bezorgadres van mijn moedertje in, betaal mijn 1e maand van € 10,00 via Ideal, krijg in het scherm wanneer de 1e Libelle wordt bezorgd. En dan… gebeurt er niks… helemaal niks! Waar bij wijze van spreken menig webshop al een bevestigingsmail heeft gestuurd voordat je een bestelling hebt gedaan, krijg ik van de Libelle geen enkele bevestiging. Het blijft angstvallig stil in mijn digitale brievenbus…

Optimistisch als ik ben verwacht ik de dag erop wel een berichtje, helaas… op woensdag toch maar eens de telefoon gepakt om de klantenservice van Sanoma te bellen. Een brallerige medewerker drukt mij op een iets te populaire manier op het hart “dat het allemaal wel goed gaat komen, mevrouwtje….” en dat de bestellingen gewoon nog verwerkt moeten worden. Ik voel mij op slag stokoud en heel erg niet serieus genomen maar besluit om toch hem het voordeel van de twijfel te geven. Daarbij, wat kan ik verder doen?

Na een week is zelfs mijn optimisme en geduld tot het nulpunt gedaald en bel ik wederom met de klantenservice waar ik een alleraardigste medewerkster tref. Het lieve kind, gut ik word echt oud, kan ons nergens traceren in het systeem waaruit wij niets anders kunnen concluderen dat mijn aanvraag ergens in de krochten van het Sanoma-computersysteem zijn verdwenen. Het feit blijft dat ik nog steeds een abonnement wil, gelukkig kan het meisje een nog voordeliger abonnement aanbieden waarbij ik zelfs een Kenwood foodprocessor krijg (gigadoos, staat nu in de weg thuis, geen idee wat ik er mee moet maar dat is weer een heel ander verhaal) en je zou zeggen eind goed, al goed, toch?

Inderdaad: abonnement is gelukt, foodprocessor is onderweg maar waar is mijn 10 euro gebleven? Deze kon ik terugvragen met mijn betalingsbewijs erbij. Ik kreeg gelijk een mail terug dat de financiële afdeling het even gingen uitzoeken en dat het binnen 7 dagen werd teruggestort. Prima, top, helemaal goed. Terug naar de orde van de dag… zou je zeggen… een week later, een mailtje… bedankt voor uw aanvraag via de website voor een abonnement op de Libelle…. sodemieters, dook mijn aanvraag toch als een soort van herrezen zombie op en was ik opeens in het rijke bezit van 2 abonnementen!

Uiteraard weer gebeld, mij ondertussen afvragend of ik al bekend ben bij die klantenservice…, en deze medewerker heeft al zijn illegale computerskills moeten aanwenden om het 2e abonnement uit het systeem te halen. Daarnaast probeerde hij mij wel een digitaal abonnementje aan te smeren, echt zo klantvriendelijk… not… ook heb ik diverse malen moeten mailen om mijn 10 euro terug te krijgen, het is natuurlijk geen godsvermogen maar het klopt niet… laat dit bedragje toevallig vandaag, een maand na mijn betaling, eindelijk zijn teruggestort!

Lieve, lieve Libelle, zo’n mooi blad verdient toch beter als zo’n incompetent computersysteem en van die ongeleide mannelijke projectielen op de klantenservice? Volgens mij gaat het al niet zo denderend in de tijdschriftenbranche, dus doe hier wat aan en koester de mensen die zich als abonnee aanmelden!

Liefs Sandra

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


%d bloggers liken dit: